Menumenuclose

Boete vorige leverancier vergoeden


Uw vorige leverancier kan een boete berekenen

Wat fijn dat u klant wordt van ENGIE. Wij regelen graag de overstap en zeggen het oude contract voor u op. Dit kan wel betekenen dat uw vorige energieleverancier een boete in rekening brengt. In sommige gevallen vergoeden wij die boete voor u.

Chef schept saus

Wanneer vergoeden wij uw boete?

Kiest u voor een ENGIE product met een looptijd van 3 jaar of langer, zonder welkomstgeschenk of actiekorting, dan vergoeden wij de opzegboete tot maximaal € 125 per product. Het recht op boetevergoeding moet wel expliciet in uw overeenkomst staan.

In deze gevallen vergoeden we uw boete helaas niet.

Dit valt niet onder de boetevergoeding.

 

Recht op boetevergoeding? Zo werkt het.

Heeft u recht op boetevergoeding? In een paar stappen vraagt u de vergoeding aan.

  •  U betaalt de boete eerst gewoon aan uw oude leverancier.
  •  Maak een foto of een scan van alle pagina's van uw eindafrekening (inclusief opzegkosten).
  •  Upload uw foto of scan in MijnENGIE en dien uw aanvraag in.
  •  Na 12 weken ontvangt u de vergoeding van de boete.
Of u in aanmerking komt voor een boetevergoeding, leest u in uw overeenkomst.

Ondernemersdesk

Bel ons gerust

Wij kunnen ons voorstellen dat boetevergoeding een ingewikkeld onderwerp is. Twijfelt u over wat voor u het beste is? Neem dan gerust contact met ons op. Wij maken een analyse van uw situatie. Zo adviseren wij over het contract dat het beste bij u past. En als u beter even kunt wachten met overstappen, zeggen wij dat ook eerlijk.

088 444 66 50
closeDeze website maakt gebruikt van cookiesCookies accepteren