Menumenuclose

Opzeggen

U heeft natuurlijk uw persoonlijke redenen om uw overeenkomst bij ENGIE op te zeggen. Daarom geven wij graag het juiste advies voor uw situatie.

Uw contract opzeggen

Natuurlijk vinden wij het jammer dat u overweegt uw zakelijke energiecontract op te zeggen, maar wij helpen u graag het zo goed mogelijk te regelen. Op deze pagina leest u daarom precies hoe u uw contract met ons kunt beëindigen en waar u rekening mee moet houden. Onaangename verrassingen voorkomen we namelijk graag. Zolang u klant bent, maar ook als u vertrekt.

U kunt uw contract telefonisch opzeggen via 088 444 66 50. Houd er wel rekening mee dat wij soms wel een boete (opzegvergoeding) in rekening brengen als u uw overeenkomst beëindigt voor de einddatum die we samen hebben afgesproken. 

Klantenservice ENGIE

Benaderd met een aanbod?

Regelmatig bellen er klanten die zijn benaderd met een aanbieding. Soms blijkt dit echt interessant en kunt u uw energiekosten verlagen, maar niet altijd. Wilt u zeker weten of overstappen verstandig is? Bel ons en we zoeken het meteen voor u uit. Onze klantenservice is op werkdagen van 8.00 uur tot 18.00 uur bereikbaar via  088 444 66 50.

Overstappen naar een andere energieleverancier

Stapt u over naar een andere energieleverancier, dan zegt die het energiecontract bij ons op. U hoeft dus niets te doen. 


Natuurlijk bent u als ondernemer altijd op zoek naar de beste prijs voor uw energie. Dat begrijpen wij. Neem daarom altijd even contact met ons op als u wilt overstappen naar een andere energieleverancier.Natuurlijk bent u als ondernemer altijd op zoek naar de beste prijs voor uw energie. Dat begrijpen wij. Neem daarom altijd even contact met ons op als u wilt overstappen naar een andere energieleverancier.
  • Wij leggen uit wat de overstap (financieel) voor u betekent en kijken of u écht voordeliger uit bent;
  • Wij controleren of u ons een boete (opzegvergoeding) moet betalen;
  • Wij horen graag wat wij kunnen verbeteren aan onze dienstverlening.
Onze Ondernemersdesk is op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur bereikbaar via 088 444 66 50 .

Opzeggen om een andere reden

Soms heeft u een bijzondere of verdrietige reden om uw contract voor zakelijke energie op te zeggen. Dan staan wij u graag persoonlijk te woord. Denk daarbij aan:
  • Beëindigen van het bedrijf
  • Overlijden van de eigenaar
  • Verplaatsen van activiteiten naar het buitenland

Vanzelfsprekend zorgen we ervoor dat de opzegging vlekkeloos verloopt, zodat u er zo min mogelijk omkijken naar heeft. Bel ons op 088 444 66 50. dan helpen wij u verder.

Veelgestelde vragen over het opzeggen van een contract

Hoe zeg ik mijn contract op?

Wat is de opzegtermijn?

Wat is de einddatum van mijn contract?

Moet ik mijn contract opzeggen als ik overstap naar een andere leverancier?

Wanneer moet ik een boete of opzegvergoeding betalen?

Kan ik mijn contract nog annuleren?

Moet ik mijn contract opzeggen als mijn bedrijf verhuist?