Menumenuclose

Per kalenderjaar een afrekening

Uw energiezaken zo goed mogelijk regelen. Dat vinden we vanzelfsprekend. Zeker voor onze zakelijke klanten. Want u steekt uw energie vast liever in uw bedrijf of in andere dingen die u graag doet. Om het u makkelijk te maken, ontvangt u daarom per kalenderjaar een afrekening van ons. Dit maakt het eenvoudiger om deze te verwerken in uw administratie. 

Hoe werkt het? 

Altijd in januari uw afrekening
Jaarlijks in januari maken wij uw jaarafrekening. Deze gaat over 1 januari tot en met 31 december van het jaar ervoor. Bent u korter dan een jaar klant bij ons? Dan gaat uw afrekening ook over een kortere periode. 

Geschat verbruik laatste periode 
Begin december vragen wij u uw meterstanden door te geven. Deze standen gebruiken wij op uw afrekening. Het verbruik in de periode tussen het doorgeven van uw meterstanden en 31 december zullen wij schatten. Dat doen we door te kijken naar uw standaard jaarverbruik. Dit is het verbruik dat op uw aansluiting bekend is. 

Natuurlijk verrekenen we uw geschatte verbruik weer met uw werkelijke verbruik in die periode. Dat doen we op de afrekening die u weer een jaar later ontvangt. Zo zorgen we dat u alleen de energie betaalt die u daadwerkelijk heeft verbruikt. 

Een voorbeeld - alles op een rijtje

  • In januari 2018 maken wij uw jaarafrekening. Deze gaat over de periode van 1 januari 2017 tot en met 31 december 2017.  
  • In december 2017 wij vragen u uw meterstanden door te geven. Heeft u een slimme meter? Dan hoeft u niets te doen en ontvangen wij ze automatisch. 
  • In januari 2018 ontvangt u uw jaarafrekening. Daarop ziet u onder andere: 
    • Uw werkelijke verbruik tot de dag waarop u uw meterstanden heeft doorgegeven.  
    • Het door ons geschatte verbruik vanaf het moment dat u uw meterstanden heeft doorgegeven tot en met 31 december 2017. 
    • Was u in 2016 ook al klant bij ons en hebben wij in januari 2017 ook een afrekening voor u gemaakt? Dan verrekenen we het verbruik dat we op die factuur geschat hebben met uw werkelijke verbruik in die periode. 

Veelgestelde vragen

Waarom ontvang ik per kalenderjaar een afrekening?

Wanneer verrekenen jullie het geschatte deel met mijn echte gebruik?

Mijn jaarafrekening gaat over minder dan een jaar, hoe komt dat?

Wanneer ontvang ik mijn afrekening?

Over welke periode gaat mijn jaarafrekening?

Ik wil niet (meer) per kalenderjaar afgerekend worden, kan dat?

Wanneer vragen jullie mijn meterstanden op?

Hoe berekenen jullie mijn geschatte verbruik?

Hoe berekenen jullie mijn termijnbedrag

Hoe wijzig ik mijn termijnbedrag?

Wat zie ik allemaal op mijn jaarafrekening?

Geld terug of bijbetalen op uw afrekening?

Ik herken mijn tarief niet, klopt dat wel?

Waarom staat mijn tarief incl. btw?

Waar vind ik mijn tarief excl. btw?


Staat uw vraag er niet bij? Kijk dan eens hier of neem contact op met onze Ondernemerdesk. Deze is op werkdagen van 8.00 tot 18.00 bereikbaar via 088 444 66 50 (lokaal tarief). 

closeDeze website maakt gebruikt van cookiesCookies accepteren