Menumenuclose

Zelf wijzigingen doorgeven

Soms wijzigen uw gegevens. U heeft bijvoorbeeld een ander rekeningnummer, uw naam wijzigt of u gaat verhuizen. Hiervoor hoeft u ons niet te bellen. U kunt deze wijzigen zelf eenvoudig online doorgeven.

Dit kan via MijnENGIE of de ENGIE app. Op onderstaande pagina's leest u meer over het wijzigen van uw gegevens.

Uw termijnbedrag wijzigen

Elke maand betaalt u voor uw energie. Dat noemen we uw maandelijkse termijnbedrag. Dit bedrag is een schatting van uw gemiddelde energiekosten per maand. We weten van tevoren niet hoeveel stroom en gas u gaat gebruiken. Uw termijnbedrag kunt u eenvoudig en snel wijzigen via MijnENGIE of de ENGIE app.

Eén keer per jaar ontvangt u een jaarafrekening. Op de jaarafrekening verrekenen we de in rekening gebrachte termijnbedragen met uw werkelijke verbruik. Wij berekenen op dat moment ook uw nieuwe termijnbedrag. Verwacht u dat uw verbruik de komende periode wijzigt? Dan raden wij u aan uw termijnbedrag aan te aanpassen. 

Uw gegevens wijzigen

Wij informeren u graag zo goed mogelijk over uw overeenkomst met ENGIE. Daarom is het belangrijk dat uw gegevens, zoals uw adresgegevens, telefoonnummer en e-mailadres, kloppen. Uw gegevens wijzigt u eenvoudig en snel via MijnENGIE.

Betaalwijze wijzigen

U kunt betalen via automatische incasso of acceptgiro. U kiest zelf welke betaalwijze bij u past. Wilt u uw betaalwijze wijzigen? U regelt dit eenvoudig via MijnENGIE of de ENGIE app.

Automatische incasso
Als u betaald via een automatische incasso machtigt u ENGIE om termijnbedragen en afrekeningen automatisch van uw bankrekening te incasseren. U heeft altijd 8 weken de tijd om de afschrijving door uw bank terug te laten boeken als u het niet eens bent met de incasso. Automatische incasso's vinden in de meeste gevallen plaats rond de 27e van de maand. Als de incassodatum in het weekend of op een feestdag valt, dan zullen wij het factuurbedrag een dag eerder of later incasseren.

Acceptgiro
Bij het betalen via acceptgiro zorgt u zelf voor betaling van termijnbedragen en afrekeningen. ENGIE stuurt u hiervoor acceptgiro’s per post. U bent zelf verantwoordelijk voor het op tijd betalen van acceptgiro's. Voor het betalen via acceptgiro betaald u als consument € 2,- extra per maand.

Verhuizing doorgeven

Een verhuizing geeft u snel een eenvoudig door via MijnENGIE. Wij zorgen ervoor dat uw energiecontract op de goede datum met u mee verhuist. Veel plezier in uw nieuwe woning!

Meterstanden doorgeven bij een verhuizing

Een probleem bij een verhuizing

Aansluiting toevoegen

Heeft u al één of meerdere overeenkomsten bij ENGIE? U kunt dan eenvoudig een aansluiting toevoegen. Dit doet u eenvoudig en snel via MijnENGIE.

U meldt een extra aansluiting aan als u bijvoorbeeld vanuit een tweede locatie gaat werken, of een garagebox gaat huren. Ook als u bijvoorbeeld al gas heeft van ENGIE en u wilt zich voor elektriciteit aanmelden, kan dat hier.