Spelregels rond boetevergoeding

Als u overstapt naar ENGIE, vergoeden wij in bepaalde gevallen de boete die uw vorige leverancier in rekening brengt. Of u in aanmerking komt voor een boetevergoeding, leest u in uw overeenkomst. U betaalt de boete eerst gewoon aan uw leverancier. Vervolgens kunt u deze via ons terugvragen via het online formulier.

Wanneer u gekozen heeft voor een ENGIE product met een looptijd van 1 jaar wordt de opzegvergoeding van uw vorige leverancier niet vergoed. Kiest u voor een ENGIE product met een looptijd van 2 jaar dan vergoeden wij de opzegvergoeding tot maximaal € 75 per product. Heeft u gekozen voor een ENGIE product met een looptijd van 3 jaar of langer, dan vergoeden wij de opzegvergoeding tot maximaal € 125 per product.

U ontvangt de vergoeding van de boete 12 weken na het indienen van het formulier. U vindt de boetevergoeding op de factuur onder het kopje "overstapkorting".

Hieronder leest u wat wij wel en niet vergoeden.

Direct boetevergoeding aanvragen

Wij vergoeden de boete niet wanneer:

  • u een modelcontract afsluit of kiest voor het maandelijks opzegbare ENGIE Open
  • dit niet expliciet in uw overeenkomst staat
    Lees dus altijd uw overeenkomst na om zeker te zijn of u aanspraak maakt op een boetevergoeding
Wij vergoeden niet:
  • kosten die uw vorige leverancier u in rekening brengt voor een welkomstgeschenk
  • kortingen die uw vorige leverancier niet aan u uitkeert
  • een boete van een eerdere overstap naar uw vorige leverancier
  • een boetevergoeding die u van uw vorige leverancier kreeg en nu moet terugbetalen

Vergoeding aanvragen

Maak een foto, scan of kopie van de hele factuur met de boete van uw oude leverancier. Let erop dat uw gegevens en het bedrag van de boete goed te lezen zijn.

Online
U kunt de boetevergoeding gemakkelijk aanvragen via het online formulier voor het aanvragen van een boetevergoeding. Na het inloggen in MijnENGIE komt u op het formulier terecht. 

E-mail
Komt u er niet uit, dan kunt u ook een foto of scan van de volledige boete mailen naar klantenservice.nl@engie.com.

Post
Of stuur per post een kopie van de boete naar:
ENGIE
Postbus 10087
8000 GB Zwolle

Vermeld altijd uw IBAN rekeningnummer en uw klantnummer.

Let op: zegt u uw contract bij ENGIE in het eerste jaar voor de einddatum weer op, dan kunnen wij de boetevergoeding van u terugvorderen.

Deze website maakt gebruikt van cookies.  Cookies accepteren