Menumenuclose

Gas, water en licht aanvragen

Het gas water licht aanvragen is iets waar iedereen mee van doen krijgt. Het lijkt ingewikkeld, het aanvragen van gas, water & licht, maar we helpen u graag door de stappen heen. U bent bij ons verzekerd van een voordelig en groen aanbod, bij verlengen maar ook als u zich als nieuwe klant wilt aanmelden. We geven u direct inzicht in uw toekomstig maandbedrag voor energie. Vul uw postcode en huisnummer in en begin direct met het aanvragen van gas, water en licht!

Hoe vraag ik gas en licht aan?

  1. Vul uw postcode en huisnummer in waarvoor u gas en licht wilt aanvragen.
  2. Vul de energie in die u gaat gebruiken. Dit kan 'stroom', 'gas' of beide zijn.
  3. Vul uw (geschatte) verbruik per jaar in. Weet u uw verbruik niet? Dan kunt u in de volgende stap een schatting maken.
  4. Start de berekening en vraag gas en licht aan!

Ik weet mijn gas- en elektriciteitsverbruik niet

Weet u niet precies wat u verbruikt? Dan kunt u kiezen voor 'ik weet mijn verbruik niet'. Wij helpen u dan met een schatting van uw jaarlijkse energieverbruik. Dat doen we met behulp van drie korte vragen. Uw kosten voor gas en licht worden dan berekend op basis van in wat voor soort huis u woont, met hoeveel personen u daar woont en welke duurzame techniek al aanwezig is. Het gemiddelde energieverbruik wordt vervolgens automatisch berekend en voor u ingevuld. 

Het aanvragen van water verloopt op een iets andere manier. Natuurlijk helpen we u ook hiermee graag op weg. 

Bekijk direct hoe u water aanvraagt!

Gas, water en licht aanvragen voor nieuwe woningen

Bent u net verhuisd of hebt u een nieuw huis laten bouwen? Iets wat snel over het hoofd wordt gezien is gas water licht aanvragen voor uw nieuwe thuis. Jammer, want een koud huis zonder elektriciteit, daar zit niemand op te wachten. Zorg dat u er warmpjes bij zit. Zodra u het nieuwe adres weet, kunt u bij ons al gas en licht aanvragen.

Aandachtspunten bij de aanvraag van gas en licht

Vast, variabel, groen of grijs: keuzes die voor een hoop vragen kunnen zorgen. Wij zijn hierin duidelijk. Wilt u het goedkoopste energiecontract, of vindt u juist de zekerheid op langere termijn belangrijk? ENGIE helpt u op weg en zet de belangrijkste punten waar u op moet letten bij gas water licht aanvragen op een rijtje.

Looptijden van verschillende contracten

Hoe lang een contract doorloopt heeft direct invloed op uw maandbedrag voor gas en licht. Bij ENGIE heeft u daarbij de keuze uit contracten voor 1 jaar, 3 jaar of voor onbepaalde tijd. In maandelijkse kosten geldt over het algemeen dat energie aanvragen voor een onbepaalde tijd het duurst is en 3-jarige contracten het goedkoopst.

Vaste of variabele energietarieven

Bij een aanvraag voor gas en licht kunt u kiezen voor tarieven die gedurende het hele contract vast blijven staan. Zo weet u precies waar u elke maand aan toe bent. U kunt echter ook kiezen voor tarieven die jaarlijks 2 keer veranderen. Hiervan is het voordeel dat u profiteert van prijsdalingen. Over het algemeen zijn de langlopende contracten het voordeligst op lange termijn.

Groene of grijze energie

Hier kunnen we kort over zijn: wij leveren 100% groen vanuit herleidbare bronnen. U weet dus precies waar uw elektriciteit vandaan komt. Gas dat wij leveren wordt door ons 'gecompenseerd' met bosaanleg. Van elke kubieke meter gas die we leveren doneren we een percentage van het tarief aan het planten van bomen in Nederlandse natuurgebieden. Onze bomen halen CO2 uit de lucht en zorgen daarmee voor een gezondere toekomst!

Water aanvragen, hoe gaat dat in zijn werk?

Anders dan gas en licht, wordt water geleverd via een waterbedrijf. In Nederland zijn 10 regiogebonden waterbedrijven actief. U kunt dus maar bij één waterbedrijf water afnemen, gebaseerd op uw adres. Wisselen van waterleverancier is dan ook niet mogelijk. Alleen wanneer u verhuist naar een gebied waar een ander bedrijf actief is, krijgt u water van een ander waterbedrijf. De procedure van aanmelden verschilt per waterbedrijf, maar over het algemeen is online aanmelden het gemakkelijkst. Bezoek de website van het waterbedrijf in uw regio om u aan te melden voor water.

De waterbedrijven per regio:

Is er in uw woning of gebouw nog geen wateraansluiting aanwezig, dan kunt u deze aanvragen via mijnaansluiting.nl. Via die website kunt u ook een verplaatsing of verwijdering van de aansluiting aanvragen.

Vragen over het afnemen van gas water licht?

Meer weten over onze energie? U kunt altijd contact met ons opnemen.

Onze klantbeoordelingen   

  • 8,4
    Gemiddeld cijfer
  • 97%
    Beveelt ons aan
  • 2205+
    Klantbeoordelingen
  • 100%
    Groene stroom
closeDeze website maakt gebruikt van cookiesCookies accepteren