Slim inzicht in jouw verbruik

Door , op maandag
Iedere twee maanden maken we ‘m voor je, een verbruikskostenoverzicht (vko). Een uitgebreid overzicht waarop je precies ziet hoeveel energie je de afgelopen twee maanden hebt gebruikt. Het is één van de voordelen van het hebben van een slimme meter. Die zorgt er niet alleen voor dat je niet meer zelf je meterstanden hoeft door te geven, maar ook dat je meer inzicht krijgt in jouw energie! We vertellen je graag wat je allemaal tegenkomt op het overzicht en wat nog meer handig is om te weten. 

Wat zie je allemaal op het overzicht?

Je verbruik en geschatte kosten
Op het overzicht zie je hoeveel energie je hebt gebruikt en wat dit je heeft gekost. Ook vergelijken we je verbruik met het verbruik in dezelfde periode in voorgaande jaren. Zo zie je snel of je tegenwoordig zuiniger bent met je energie of juist niet. En heb je panelen op je dak liggen? Dan ontdek je wat ze jou opgeleverd hebben! 

Gluren bij de buren
Misschien ben je best benieuwd hoeveel energie andere mensen gebruiken, maar even gluren in de meterkast van de buren doe je niet snel. Daarom hebben we een overzicht opgenomen waarin je ziet hoeveel andere huishoudens gebruiken. We maken hierbij onderscheid tussen de gezinssamenstelling én het type woning.

Ook handig om te weten

Eddo vertelt meer over het weer 
Onze collega Eddo weet alles over het weer. Vraag hem naar het weerbericht en hij schudt zo een kloppend bericht uit zijn mouw. Wij vinden hem dan ook de uitgelezen persoon om jou te vertellen over de invloed van het weer op je energieverbruik. Bij ieder overzicht maken we daarom een filmpje, met Eddo in de hoofdrol. Deze is ook altijd te vinden op onze Facebook-pagina!   

Hoge kosten in de winter? Schrik niet
Hoewel er op het overzicht allemaal verbruiken en bedragen staan, is het geen jaarafrekening. Schrik daarom niet van je kosten in de wintermaanden. Het is heel normaal dat je dan meer verbruikt dan je maandelijks aan voorschot (termijnbedrag) betaalt. In de zomer verbruik je juist minder energie, terwijl je termijnbedrag het hele jaar door gelijk is. 

Krijg je ‘m altijd?
Ja, als je slimme meter aanstaat en je je netbeheerder toestemming geeft om je meterstanden uit te lezen. Als je slimme meter niet aanstaat, krijgen wij geen meterstanden en kunnen we geen verbruiksoverzicht voor je maken. Wil je je meter aan laten zetten? Neem dan even contact op met je netbeheerder. Wie dat is, vind je in MijnENGIE. Je moet daarna nog wel even geduld hebben, want het kan 4 maanden duren voordat je je eerste overzicht ontvangt. We moeten namelijk eerst je gegevens verzamelen en verwerken.

Nóg meer inzicht in je energie!
Eén keer in de twee maanden een overzicht is leuk, maar hoe leuk is het om je verbruik én kosten per uur te zien? Dat kan met de ENGIE-app! Zo zie je zelfs de invloed van een avondje filmkijken op je stroomkosten en een uurtje badderen op je gasrekening. Onze app kun je downloaden in de App Store of op Google Play. Eerst meer lezen? Kijk dan op www.engie-energie.nl/app.

Deze website maakt gebruikt van cookies.  Cookies accepteren