Ik zie geen data, hoe kan dat?
Bij een conventionele meter ziet u alleen data als u zelf uw meterstanden heeft doorgevoerd. Ook is er geen data zichtbaar als er een meterwissel heeft plaatsgevonden of als uw verbruik negatief is (bijvoorbeeld bij teruglevering).
Ik zie geen data van eerdere jaren, hoe kan dat?
Dat klopt. Alleen de data van het afgelopen jaar wordt getoond.
Kan ik een herinnering ontvangen voor het invoeren van de meterstanden?
Kies in het menu voor “Meterstanden bijhouden”. Hier kunt u aangeven dat u periodiek een berichtje wilt ontvangen voor het invoeren van uw meterstanden.
Ik heb verkeerde meterstanden doorgevoerd, wat nu?
Kies in het menu voor “Mijn meterstanden”. U kunt hier makkelijk uw ingevoerde meterstanden wijzigen of verwijderen.
Hoe kan ENGIE mijn verbruik per maand weten na 1 keer mijn meterstanden te hebben ingevoerd?
ENGIE kent het verbruik van uw laatste jaarafrekening en het verbruik dat u heeft ingevoerd. Op basis van modellen (waarbij we er bijvoorbeeld rekening mee houden dat u in de winter meer gas verbruikt dan in de zomer) berekenen wij uw verbruik per maand. Hoe vaker u uw meterstanden invoert, hoe exacter deze schatting in de loop van de tijd wordt.
Ik heb ooit via MijnENGIE standen ingevoerd, maar zie in de app geen grafiek, hoe kan dat?
De grafieken worden alleen getoond als u minder dan een jaar geleden zelf meterstanden heeft ingevoerd, via MijnENGIE of in de app. Zijn de laatste standen ouder dan één jaar, dan wordt er geen grafiek getoond.
Ik zie in de app andere benamingen voor de bron van de meterstanden, klopt dat?
Ja, op dit moment gebruiken we nog andere benamingen in de app. Dit wordt zo snel mogelijk opgelost.Wanneer u zelf de meterstanden invoert ziet u in de app “Ingevoerd door u”. In MijnENGIE heet dit “Door mijzelf bijgehouden”. Als u in de app ziet “Fysieke opname” dan ziet u in MijnENGIE “Doorgegeven door klant”. Tenslotte is in de app “Berekend door leverancier” gelijk aan “Alle overige bronnen” in MijnENGIE.