Menumenuclose

Ziet u geen (nieuwe) verbruiksgegevens en heeft u een Huawei telefoon?

De software van veel Huawei smartphones maakt gebruik van een agressieve batterij-bespaarfunctie die apps verbiedt om op de achtergrond te werken wanneer het scherm van de telefoon is uitgeschakeld. De ENGIE-app verzend af en toe nieuwe verbruiksgegevens naar de telefoon. Dit verbruikt zeer weinig energie, maar de batterij-bespaarfunctie voorkomt wel dat deze gegevens aankomen. Daardoor kan het zijn dat u geen nieuwe verbruiksgegevens in de ENGIE-app ziet als u deze functie aan heeft staan voor de ENGIE-app.

Zorg ervoor de de ENGIE-app toegevoegd wordt aan de 'beschermde apps' (protected apps).

  1. Ga naar instellingen -> batterij -> beschermde apps. 
  2. Zorg ervoor dat de ENGIE-app wordt toegevoegd als beschermde app. 
  3. Start de ENGIE-app en/of uw telefoon opnieuw op.

De precieze instructie voor het toevoegen van apps aan de 'beschermde apps' kan verschillen per Huawei smartphone en versie van het besturingssysteem. Daarom raden wij aan de gebruikershandleiding de raadplegen wanneer de bovenstaande instructies niet toereikend zijn.

Een 'gat' in uw verbruiksgegevens?

Mocht er een gat ontstaan zijn in uw verbruiksgegevens, dan is dit niet van invloed op de schattingen in de ENGIE-app. Voor de schattingen wordt namelijk gebruik gemaakt van één meterstand per maand.

closeDeze website maakt gebruikt van cookiesCookies accepteren